Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Cezmez

Av Isabel d - 27 februari 2012 17:44

Cezmez ( omelett )

2 st. ägg

1 st. tomat

Svartpeppar/salt

Hacka tomaten, vispa sedan äggen med salt och svartpeppar.

Hetta upp en stekpanna med matfett, t.ex flytande margarin, på medelhög värme

Häll i tomatbitarna i stekpannan, när den är varm (när margarinet slutat bubbla).

Häll även sedan i äggsmeten.


Grädda omeletten genom att steka den på medelvärme eller något lägre (den ska inte bli bränd).

När äggsmeten stelnat är omeletten klar (det brukar ta ca 5-10 minuter).


Servera med airan (arabisk yoghurt dryck).

 

 
 
Senka

Senka

1 juni 2012 11:47

Hej,

Jag jobbar för sajten Hittarecept.se och försökte kontakta dig men kan inte hitta någon kontaktinfo. Vi såg att du har goda recept i din blogg och vi rekommenderar att du tittar runt på sajten och kikar på "Matbloggstoppen".

Vill du vara med och få dina recept indexerade på sajten så behöver du bara registrera dig på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen och embedda din kod för att mäta statistik så är du med!

Här kan du se hur många som är med i Matbloggstoppen på Hittarecept.se - http://www.hittarecept.se/matbloggstoppen

Förhoppningsvis kan just din blogg ligga etta på Matbloggstoppen!

Med vänliga hälsningar,

Senka
senka@hittarecept.se

http://www.hittarecept.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabel d - 31 juli 2012 17:58

Hejsan ! vill bara säga att mitt projektarbete i mitt sista år i gymnasiet är slut och ni som följt bloggen vet att denna matblogg var mitt projektarbete :D Slutbetyget blev MVG:D hihi jätte glad!! Men jag kommer nog inte blogga mer. Men denna blogg ...

Av Isabel d - 29 februari 2012 17:02

Bamija (Okra med lammkött) 500 gram lammgrytbitar 500 gram Okra Tomatpuré 3 msk 3 st. vitlöksklyftor 1 msk salt     Börja med att koka köttet i ca 1,30 timme. Lägg sedan in en matsked smör. Blanda in en liter vatten och 3 msk tomat...

Av Isabel d - 27 februari 2012 17:30


Yoghurtdricka- Airan Recept för Airan: Naturell yoghurt ½ liter Salt/vitlök Blanda Naturell yoghurt och vatten. Använd  2/3 yoghurt och 1/3 vatten + is. Tillsätt ennypa salt och lite vitlök. ( men det behövs inte vitlök)   ...

Av Isabel d - 22 februari 2012 15:57

Cutle: Couscous deg med fylld köttfärsblandning och ägg. Recept för ca 4 personer. Couscous 500 gram Köttfärs 300 gramLök 1/2Röd paprika 1/2 Salt 1 ägg Olja 1. Börja med att hacka löken och paprikan till små bitar. Heta upp olja i en stekpa...

Av Isabel d - 13 februari 2012 19:15

Mejdara Recept: 250 gram gröna linser 200 gram ris 2 lök 1 msk salt Koka linserna i 40 min, tills dem blivit lite mjuka tillsätt även lite vatten.   Hacka löken och fritera dem i lite överflöd av matolja.   Efter dem gröna linse...

Presentation

Välkommen till min matblogg! Jag är 17 år gammal och går sista året på gymnasiet och använder den här matblogg till mitt projektarbete.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards